پسته با پوست

پسته خام با پوست

پسته خام به دلیل داشتن کلسیم و آهن فراوان، گزینه مناسبی برای مصرف روزانه و پیشگیری از بروز فقر آهن در افراد، خصوصا مادران باردار و کودکان به‌شمار می‌رود.
خواص بی‌نظیر و طعم بسیار لذیذ پسته تازه آن‌ را در لیست میوه‌های پرطرفدار خصوصا میان کودکان قرار داده است.
نگهداری پسته به‌صورت تازه برای مدت زمان کوتاه و در شرایط ویژه امکان‌پذیر است به همین دلیل بهتر است با اطلاع از فصل برداشت این محصول، نسبت به خرید آن اقدام کرد.

پسته خام با پوست: خوشمزه و مقوی
اصولا پسته پس از چیده شدن به دو روش خشک کردن و انجماد نگهداری می‌شود. بهترین شیوه نگهداری پسته در حجم بالا خشک کردن است. اما برخی افراد که علاقه زیادی به پسته تازه دارند، با فریز کردن آن تا مدتی پس از فصل برداشت نیز می‌توانند از این نوع پسته استفاده کنند.
در این بین نگهداری این میوه با پوست گوشتی از زمان برداشت تا رسیدن به دست مشتری کاری حساس بوده و به مراقبت ویژه نیاز دارد. اکسیژن هوا در کنار گرما و رطوبت می‌تواند لایه بیرونی پسته‌ها را در مدت زمان اندکی خراب کرده و ظاهری نازیبا به آن‌ها بدهد. در سال‌های اخیر استفاده از مواد نگهدارنده نیز به دلیل مضرات فراوان آن برای سلامتی، در حال منسوخ شدن است.
خوشبختانه در حال حاضر برخی شرکت‌های توزیع مواد غذایی با استفاده از تکنولوژی روز و بدون استفاده از مواد نگهدارنده، ماندگاری مواد خوراکی را بالا برده و محصولی مرغوب و تازه به مشتری ارائه می‌کنند.
برند سیترونو پسته خام با پوست را بلافاصله پس از برداشت، با استفاده از پلاستیک‌های پلیمری مخصوص در اوزان پنج کیلوگرم به بالا بسته‌بندی می‌کند. این پلاستیک‌ها در برابر نفوذ اکسیژن و رطوبت مقاوم بوده و موجب تازه ماندن مواد خوراکی درون آن‌ها می‌شود.
قرار دادن جاذب اکسیژن در این بسته‌بندی‌های ویژه، ماندگاری پسته‌های تازه را بدون هیچ‌گونه ماده افزودنی تضمین می‌کند. بیشتر خریداران این نوع پسته، میوه‌فروشی‌های لوکسی هستند که در فصل برداشت پسته، این میوه را در لیست خرید فروشگاه قرار داده و به مشتری عرضه می‌کند.