گردو سیترونو

مغز گردو هزاران سال است که در رژیم غذایی بشریت نقش مهمی ایفا می‌کند. گردو، میوه تک دانه‌ای که از درخت گردو رشد کرده و منبع مفیدی از چربی، فیبر و پروتئین است. درختان این میوه در بومی شرق آمریکای شمالی یافت می‌شود، امروزه در چین، ایران و ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا نیز کاشته می‌شود.
گردو نسبت به سایر مواد مغذی از مقدار زیادی چربی‌های امگا ۳ و آنتی‌ اکسیدان‌ برخوردار است. این مغز با فواید بسیارش به پادشاه مغز ها معروف شده است. بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان از خواص آن محسوب می‌شود. چربی، بیشترین قسمت تشکیل‌دهنده‌ی گردو است که ۶۵٪ آن را شامل می‌شود. همچنین محتوی مقدار کمی پروتئین (۱۵٪) و مقدار اندکی کربوهیدرات است. بیشتر کربوهیدرات موجود در آن به‌صورت فیبر ذخیره شده است. گردو منبع خوبی برای تأمین برخی ویتامین‌ها و اسید فولیک محسوب می‌شود.

گردو با دو پوسته، یکی نرم و سبز رنگ که به تدریج خشک می‌گردد و از بین می‌رود و دیگری سخت و چوبی است، میوه مغزدار با ارزشی است که انواع مختلفی دارد. در اغلب اوقات گردو را به عنوان یک میان وعده استفاده‌ می‌کنند. گردو با پنیر، عسل در خورش‌ها، دسرها، کیک‌ها و… مصرف می‌شود. همچنین از این مغز، برای تهیه‌ی روغن گردو استفاده می‌شود که قیمت بالایی نیز دارد.

راهنمای خرید مغز گردو

در هنگام بررسی قیمت گردو باید توجه داشته باشید که تشخیص نوع گردو در حالتی که به صورت مغز گردو به فروش می‌­رسد نسبت به حالتی که با پوست در معرض فروش است، مشکل‌­تر است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را برای خرید گردو مرغوب و با کیفیت راهنمایی کنیم.

هنگام خرید گردو برای اینکه متوجه شوید در حال خرید گردو سالم هست یا گردو مانده و خراب، به نکات زیر توجه کنید:

  • بوی گردو یکی از پارامترهای تشخیص گردو خراب از سالم است. قبل از خرید گردو آنرا بو کنید. بوی گردوی سالم و مطلوب برای کسی که فقط یکبار از آن استفاده کرده باشد کاملا مشخص است. گردو نباید بوی ماندگی بدهد.بوی گردو باید مطابق با بوی طبیعی آن باشد. اگر از گردو بوهای مصنوعی و ناآشنایی به مشام برسد، نشان دهنده این است که این گردو آغشته به مواد نگه دارنده است.
  • چربی گردو یکی دیگر از نکات نشان دهنده مرغوبیت گردو است. گردوی مرغوب باید هنگام فشرده شدن چربی نسبتا زیادی پس بدهد. هنگام خرید گردو می­توانید قسمتی از یک پر گردو را بین انگشتان خود قرار داده و فشار دهید. اگر روغن موجود در آن دستتان را چرب کرد، این گردو می­تواند گردوی خوبی باشد.

بی‌شک خرید و مصرف این مغز باارزش باید با دقت فراوان و از برند‌های معتبر صورت پذیرد. برند سیترونو مغز گردو دندانه خام، مغز گردو دو پر خام و مغز گردو چهار پر خام را با استفاده از شیوه‌های مدرن بسته‌بندی و به بازار مصرف ارائه می‌کند.