مغز بادام درختی خام

مغز بادام درختی خام (شیرین)

مغز بادام درختی خام گزینه‌ای مناسب برای تقویت افراد در سنین مختلف است. این خشکبار لذیذ سرشار از ویتامین‌ E، کلسیم، منگنز، فیبر، آهن، فسفرو چربی‌های سالمی است که وجود آن‌ها در بدن الزامی بوده و موجب سلامت و طول عمر بیشتر افراد می‌شود.
این ماده غذایی به دلیل دارا بودن ریبوفلاوین و ال‌کارنیتین، به تقویت سلول‌های مغزکمک کرده و تاثیر زیادی بر افزایش هوش افراد در سنین کودکی دارد.

مغز بادام درختی خام: مقوی، سالم و باارزش
این نوع خشکبار که مصرف آن میان ایرانیان رواج زیادی دارد به روش‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین مورد استفاده آن به‌صورت خام و در آجیل است اما در برخی شهر‌های ایران پس از جدا کردن پوست نازک آن، به‌صورت خلال در بعضی غذاهای سنتی مانند خورشت بادام یا شله‌زرد مصرف می‌شود.
شیربادام نیز از فرآورده‌های دیگر این مغز مقوی است که می‌توان آن‌را جایگزین شیر گاو کرد.
در این بین تازه بودن مغز بادام و نگهداری آن پس از چیده شدن تا رسیدن به دست مشتری اهمیت زیادی دارد. چراکه چربی بالای این نوع مغز احتمال فساد آن‌را در مجاورت با هوا زیاد می‌کند.
بر این اساس بهتر است بادام‌ها تا حد ممکن در بسته‌بندی مرغوب‌ و دور از نور، رطوبت و گرما نگهداری شوند.
برخی شرکت‌های معتبر و قدیمی مانند گروه صنعتی کی‌نیا، با بسته‌بندی محصولات کشاورزی به شیوه‌های مدرن و پیشرفته روز، کیفیت محصولات را تا زمان رسیدن به دست مشتری تضمین می‌کنند.
برند سیترونو، با تهیه محصولات مرغوب و بسته‌بندی آن‌ها در کیسه‌های پلیمری نفوذناپذیر در برابر اکسیژن و رطوبت، مغز بادام درختی خام را بدون هیچ‌گونه آسیب یا فاسد شدن به دست مشتریان خود می‌رساند. استفاده از جاذب اکسیژن به‌جای مواد نگهدارنده سلامت مواد غذایی موجود در بسته‌ها را به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد.
وزن بالای بسته‌های این شرکت (۵ کیلو به بالا) موجب شده اکثر خریداران، آجیل فروشی‌ها یا رستوران‌دارانی باشند که از مغز بادام خام در پخت یا تزئین غذاها استفاده می‌کنند.