مغز پسته خام

مغز پسته خام

مغز پسته خام از مفید‌ترین و اصلی‌ترین اقلام در آجیل چهار مغز است. اصولا مغز پسته به دو‌صورت خام و بوداده در بازار به‌چشم می‌خورد که هر کدام از آن ها طرفدارن خاص خود را دارد.
مغز‌های بوداده پسته، بادام درختی، بادام هندی و فندق به‌عنوان آجیل چهار مغز شناخته می شود. اما با توجه به بیشتر بودن خواص مغز‌های خام، بسیاری افراد آجیل چهار مغز خام را به بوداده ترجیح می‌دهند. در این بین پسته خام از نظر تردی تفاوت چندانی با نمونه‌های بوداده نداشته و به همین دلیل طرفداران بیشتری دارد.
این خوراکی به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب اشباع‌نشده و پتاسیم، مورد مناسبی برای تنظیم فشار خون و کاهش کلسترول است. از آن‌جایی که در اغلب موارد برای بو دادن پسته از نمک استفاده می‌شود، پزشکان نمونه‌های خام را برای بیماران دیابتی یا فشارخون، توصیه می‌کنند.

مغز پسته خام: از برداشت تا مصرف!
پسته‌‌ها مانند بسیاری از محصولات کشاورزی دیگر، به دسته‌بندی‌های مختلفی از لحاظ درشتی، رنگ مغز، طعم و… تقسیم می شوند. اغلب پسته‌ها پس از برداشت به‌اصلاح خندان هستند. اما برخی از آن‌ها دهان بسته بوده و استفاده از مغز آن‌ها با روش‌های خانگی دشوار است.
به همین دلیل مشاغلی مانند فروشندگان شیرینی و بستنی که روزانه مقدار زیادی پسته استفاده می‌کنند، برای صرفه‌جویی در وقت و سهولت کار، ترجیح می‌دهند نیاز کارگاه خود را به‌صورت مغزپسته آماده تهیه و خریداری کنند.
از سویی همه خریدارن، حساسیت زیادی بر تازگی و کیفیت مغز‌های مصرفی در دسر‌ها دارند. زیرا تازگی مغز‌های مصرفی، تاثیر زیادی در کیفیت غذا و دسر فروشگاه، و درنتیجه جذب بیشتر مشتری دارد.
برند سیترونو مغز پسته خام را در بسته‌های پنج کیلو به بالا بسته‌بندی می‌کند. از مزایای برجسته این برند، بهره بردن از کیسه‌های پلیمری نفوذناپذیر نسبت به اکسیژن و دما است که موجب تازه ماندن مغز‌ها در درون بسته‌ها می‌شود.
این برند با قرار دادن مواد جاذب اکسیژن، مغز پسته‌های حساس را، با کیفیت عالی و بدون آسیب به دست مصرف‌کننده می‌رساند.