تخم کدو

تخم کدو خام

تخم کدو خام خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد. این تخمه که از گیاه کدوتنبل به‌دست می‌آید، حاوی مقادیر زیادی چربی‌های اشباع‌نشده و مفید است. به‌گونه‌ای که مصرف روزانه آن می‌تواند نیاز بدن به مواد معدنی، پروتئین و امگا۳ را تامین کند.

علاوه‌بر این حاوی مقادیر بالایی منیزیوم، پتاسیم، ویتامینB6، فولات و روی است که وجود آن‌ها در بدن الزمی بوده و موجب بالا بردن سطح ایمنی در افراد می‌شود.

این نوع تخمه در سایز و اندازه‌های مختلف در بازار به‌چشم می‌خورد که بسته به سلیقه مشتری انتخاب و خریداری می‌گردد. اغلب فروشگاه‌ها این تخمه را در دو نوع خام و بوداده عرضه می‌کنند.

گرچه بو دادن تخمه‌ها در تردتر شدن و طعم دل‌پذیر آن‌ها مؤثر است اما تخمه کدو خام بدون برشته شدن نیز بسیار ترد و خوشمزه بوده و طرفداران زیادی دارد.

تخم کدو خام: مفید، مغذی، درمانگر!
اصولا کدو تنبل دارای خواص درمانی زیادی است و تخمه‌های درون آن نیز از درمان کبد چرب گرفته تا تنظیم کلسترول، کاهش فشار خون، کاهش قند خون، درمان ریفلاکس معده و…. را شامل می‌شود.

در این بین یکی از فوائد برجسته تخم کدو، درمان بیماری‌های مربوط به مثانه و پروستات است که آن‌را در زمره مفیدترین تخمه‌ها قرار داده است.

تنها نکته حائز اهمیت، نگهداری صحیح این محصول و محافظت آن در برابر اکسید شدن و فساد است.

قرار گرفتن تخم کدو خام در هوای آزاد موجب اکسید شدن روغن موجود در آن شده و طعم و مزه آن را تغییر می‌دهد. بر این اساس برند‌های معتبری هم‌چون سیترونو با ایجاد محیط خشک و بدون اکسیژن توانسته‌اند این‌گونه محصولات را تا رسیدن به دست مشتری تازه و سالم نگهداری کنند.

این برند محصولات خود را در کیسه‌های پلیمری نفوذناپذیر نسبت به رطوبت و اکسیژن قرار داده و به این وسیله از اکسید شدن و فساد آن‌ها پیشگیری می‌کند. هم‌چنین با قرار دادن جاذب اکسیژن به بهبود عملکرد کیسه‌ها کمک می‌کند.

اغلب خریداران این برند را کارخانه‌های محصولات غذایی و فروشندگان آجیل و خشکبار تشکیل می‌دهند. به همین دلیل بسته‌ها در اوزان پنج کیلوگرم به بالا انتخاب می‌شوند.

محصولی متناسب با انتخاب شما یافت نشد