تخم آفتابگردان دور سفید

تخمه آفتاب‌گردان دور سفید

تخمه آفتاب‌گردان دور سفید یکی از تنقلات پرطرفدار میان جوانان است. اغلب افراد هنگام برپایی دورهمی و یا رفتن به پیک‌نیک این نوع تخمه را به تنقلات دیگر ترجیح می‌دهند.

در طب سنتی نیز دارای طبع گرم و خشک بوده و مصرف متعادل آن خواص درمانی زیادی برای بدن به‌همراه دارد.

این خشکبار مقوی در درمان سرفه‌های مزمن، یبوست، مشکلات قلبی و… مؤثر بوده و از رشد سلول‌های سرطانی در بدن پیشگیری می‌کند.

اصولا تخمه آفتاب‌گردان به دو صورت خام و بوداده مصرف می‌شود که هر‌کدام از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارد. اما بسیاری از پزشکان تغذیه، مصرف نوع خام آن را برای افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون مبتلا هستند، توصیه می‌کنند.

تخمه آفتاب‌گردان دور سفید: ویژگی‌ها و مزایا
گرچه این نوع تخمه دارای خواص فراوانی بوده و خوردن آن مزایای فراوانی برای سلامتی دارد، اما به دلیل چربی زیاد، استفاده مداوم آن موجب بروز جوش‌های پوستی و کهیر می‌شود. به همین دلیل بهتر است درصورت مصرف، آب‌غوره، سرکه و یا آب‌انار نیز در رژیم غذایی گنجانده شود.

البته امروزه بسیاری از فروشندگان خشکبار این تخمه را با استفاده از چاشنی‌های مختلف مانند سرکه، گلپر و… که مصلح این ماده غذایی نیز هستند مزه‌دار می‌کنند.

این‌کار موجب هضم بهتر و استقبال بیشتر مردم از این تخمه پرطرفدار شده و فروش آن‌را در بازار‌های داخلی و خارجی افزایش داده است.

تخمه آفتاب‌گردان مانند سایر نمونه‌های خشکبار نسبت به رطوبت هوا حساس بوده و بهتر است در شرایط خشک نگهداری شود. هم‌چنین چربی آن در مجاورت با اکسیژن هوا به‌تدریج اکسید شده و موجب فساد تخمه‌ها می‌شود.

برند سیترونو به منظور پیشگیری از رطوبت و فساد محصولات، تخمه آفتاب‌گردان دور سفید را در کیسه‌های پلیمری نفوذناپذیر نسبت به رطوبت و اکسیژن نگهداری و به بازار مصرف عرضه می‌کند. قرار دادن جاذب اکسیژن در کیسه‌ها، موجب تازگی و سلامت بیشتر تخمه‌ها تا رسیدن به دست مصرف‌کننده می‌شود.

اغلب خریداران این برند شرکت‌های توزیع مواد غذایی و یا فروشندگان آجیل و خشکبار هستند. به همین دلیل بسته‌بندی‌ها در وزن‌های پنج کیلوگرمی و یا بیشتر انتخاب می‌شوند.

محصولی متناسب با انتخاب شما یافت نشد