تخم ژاپنی

تخمه ژاپنی خام

تخمه ژاپنی خام یا جابانی، متعلق به نوعی هندوانه غیر خوراکی است که در یکی از روستاهای اطراف دماوند به‌نام جابان کشت می‌شود. این نوع تخمه اصولا در مجالس رسمی و مناسبت‌هایی چون نوروز و شب یلدا خریداری، و برای پذیرایی از میهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف روزانه آن به دلیل وجود کلسیم، برای افرادی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند توصیه می‌شود. هم‌چنین به دلیل وجود مقادیر قابل‌ توجهی مواد معدنی، اسید فولیک، اسید‌های آمینه، منیزیم، پروتئین، و… مورد مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد اندام‌های مختلف بدن از جمله ماهیچه‌ها، قلب و سیستم عصبی است.

تخمه ژاپنی خام: خوش‌طعم و مجلسی
بسیاری از خانواده‌ها این تخمه را به دلیل ظاهر زیبا و مجلسی، برای پذیرایی انتخاب می‌کنند. به همین دلیل هنگام خرید حساسیت زیادی نسبت به تازگی و ظاهر آن دارند.

بسیاری از فروشندگان آجیل و خشکبار، با خرید تخمه خام و بودادن آن هنگام فروش، کیفیت محصول ارائه‌شده را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهند.

از سویی بسیاری از مشتریان سلیقه‌های متفاوتی در استفاده از طعم‌دهنده‌ها دارند. بنابراین اغلب فروشگاه‌ها نوع چاشنی را با سلیقه مشتری انتخاب می‌کنند.

در این بین نکته قابل توجه نحوه نگهداری تخمه و تازه ماندن آن‌ها است که تاثیر زیادی در طعم و مصرف راحت‌تر آن دارد. اصولا تخمه‌های خام ماندگاری بیشتری نسبت به نمونه‌های بوداده دارند. به همین دلیل فروشندگان عمده با فروش نوع خام آن و استفاده از بسته‌بندی‌های مرغوب، تازگی و کیفیت نمونه‌های عرضه‌شده را تامین می‌کنند.

شرکت کی‌نیا به دلیل تجربه طولانی و استفاده از شیوه‌های نوین بسته‌بندی، توانسته است به موفقیت‌های چشم‌گیری در زمینه تولید و توزیع مواد غذایی خصوصا خشکبار دست یابد.

برند سیترونو با استفاده از کیسه‌های پلیمری غیرقابل نفوذ نسبت به رطوبت و اکسیژن، تخمه ژاپنی خام را در بسته‌های پنج کیلو به بالا عرضه می‌کند.

وجود جاذب اکسیژن در کنار کیفیت بالای کیسه‌ها، موجب ماندگاری محصولات درون آن شده و مانع پوسیدگی و فساد تخمه‌ها می‌شود.

اغلب شرکت‌های تولید مواد غذایی و فروشندگان خشکبار که حساسیت زیادی نسبت به کیفیت و تازگی محصولات خود دارند، این شرکت را برای تهیه خشکبار مورد‌نیاز انتخاب می‌کنند.

محصولی متناسب با انتخاب شما یافت نشد