مغز پسته: از تهیه معجون و شیرینی‌پزی تا انتخابی مناسب برای گیاه‌خواران

مغز پسته: از تهیه معجون و شیرینی‌پزی تا انتخابی مناسب برای گیاه‌خواران

همان‌طورکه می‌دانید آجیل و خشکبار ارزش غذایی بالایی دارند و از آن‌ها استفاده‌های مختلفی می‌شود. یکی از مغزهایی که در آجیل و خشکبار بسیار طرفدار دارد، مغز پسته (Pistachio) است. این مغز مواد مغذی چون پروتئین، چربی، اسید آمینه، کربوهیدرات‌ و مواد معدنی چون مس، کلسیم، روی، پتاسیم و سدیم نیز دارد و به همین دلیل مصرف آن فواید بسیاری را برای بدن به همراه خواهد داشت.

برای مثال می‌توان به فواید آن برای افرادی که به کم‌خونی مبتلا هستند اشاره کرد. از آنجایی که این مغز دارای آهن است، می‌تواند مشکل کم‌خونی را برطرف کرد. همچنین مصرف مرتب این مغز در تقویت و بهبود عملکرد مغز و ذهن نیز تاثیرگذار است. حال در ادامه به بررسی کامل این مغز و تمام موضوعات مربوط به آن می‌پردازیم.

کاربرد مغز پسته

از آنجایی که مغز پسته خواص و ویژگی‌های بسیاری دارد، از آن در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود. حال برای آنکه با کاربردهای این مغز آشنا شوید با ما همراه باشید.

مغز پسته: از تهیه معجون و شیرینی‌پزی تا انتخابی مناسب برای گیاه‌خواران
یکی از پرمصرف‌ترین مغزها در تهیه بستنی و معجون، پسته است

استفاده از پسته برای تهیه معجون و بستنی

بدون‌شک خوردن معجون و بستنی در هر زمان، به‌ویژه وصل تابستان برای هرکسی لذت‌بخش است. همچنین از آنجایی که در تهیه معجون و برخی از بستنی‌ها از مغزهای مختلف آجیل استفاده می‌شود، مصرف آن‌ها را به‌عنوان یک ماده انرژی‌زا و سالم به شما توصیه می‌کنیم. حال باید بدانید که یکی از پرمصرف‌ترین مغزها در تهیه بستنی و معجون، پسته است که به میزان 10 تا 15 درصد از آن استفاده می‌شود.

استفاده از پسته برای شیرینی‌پزی

از دیگر کاربردهای مغز پسته می‌توان به استفاده از آن در زمینه شیرینی‌پزی اشاره کرد. از جمله شیرینی‌هایی که با این مغز آماده می‌شوند، باید مواردی چون باقلوای پسته‌ای، نان پسته‌ای، گز پسته‌ای و سوهان پسته‌ای را نام برد.

استفاده برای تهیه برخی از غذاها

پسته در تهیه برخی از غذاها و یا تزئین آن‌ها نیز کاربرد دارد. برای مثال فسنجان پسته‌ای، انواع کالباس‌ها، شله‌زرد و کشک پسته‌ای از جمله مواد غذایی به شمار می‌آیند که زمان تهیه‌ی آن‌ها از این مغز استفاده می‌شود. همچنین تزئین غذاهایی چون شیرین‌پلو نیز با این مغز انجام می‌شود که علاوه‌بر طعم خوب، ظاهر زیبایی نیز به غذا می‌دهد.

استفاده از مغز پسته برای تهیه قاووت

قاووت از جمله مواد غذایی است که مصرف آن فواید بسیاری را برای بدن به‌همراه دارد، زیرا مواد تشکیل‌دهنده آن همگی مفید و پرانرژی هستند. مغز پسته نیز یکی از مواد تشکیل‌دهنده قاووت محسوب می‌شود که کمک می‌کند انرژی و ارزش‌غذایی آن زیاد شود. بنابراین شما می‌توانید آن را به‌عنوان یک میان‌وعده خوشمزه و مفید استفاده کنید.

یک انتخاب مناسب برای گیاه‌خواران

از آنجایی که گیاه‌خواران از خوردن بسیاری از مواد غذایی محروم هستند، باید از موادی تغذیه کنند که یک منبع غنی از مواد معدنی و مغذی است. حال از آنجایی که مغز پسته یک منبع غنی به شمار می‌آید، توصیه می‌شود افراد گیاه‌خوار مصرف آن را در برنامه‌غذایی خود قرار دهند.

جمع‌بندی

همان‌طورکه گفته شد، مغز پسته یکی از مفیدترین و محبوب‌ترین مغزهای آجیل و خشکبار است که از آن در زمینه‌های مختلف استفاده می‏شود. حال شما می‌توانید از این مغز پرخاصیت در شکل‌های مختلف استفاده کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

خرید و مصرف این مغز باارزش باید با دقت فراوان و از برند‌های معتبر صورت پذیرد. برند سیترونو پسته را در انواع متنوع پسته خام (با پوست)، مغز پسته خام و مغز پسته برشته بی‌نمک با استفاده از شیوه‌های مدرن بسته‌بندی و به بازار مصرف ارائه می‌کند. برای خرید این محصول به صفحه «محصولات ما: پسته» مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *