کره بادام درختی چیست؟ با خواص و کاربردهای آن آشنا شوید

کره بادام درختی چیست؟ با خواص و کاربردهای آن آشنا شوید

از جمله خوراکی‌های سالم و مقوی می‌توان به کره‌های آجیلی اشاره کرد که می‌توانند انرژی زیادی را برای شما تامین کنند. حال لازم است بدانید که کره‌های آجیلی انواع مختلفی دارند که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها کره بادام درختی (Almond butter) است. از همین رو تصمیم داریم در ادامه به بررسی خواص و دیگر نکات مربوط به این محصول بپردازیم.

کره بادام درختی چیست؟

کره بادام درختی از آسیاب کردن دانه‌های بادام به‌دست می‌آید و هنگام تهیه‌ی آن هیچ افزودنی به آن اضافه نمی‌شود، بنابراین یک ماده مغذی طبیعی و سالم است که تمام خواص بادام درختی را دارد. از طرفی به‌دلیل اینکه این محصول نوعی کره است، اکثر افراد گمان می‌کنند که چربی بالایی دارد و مصرف آن می‌تواند ضرر و زیان زیادی را به بدن برساند. باید متذکر شد که مصرف این کره اگر به‌اندازه‌ی مناسب باشد، هیچ مشکلی را به همراه نخواهد داشت، زیرا چربی آن از نوع غیراشباع و سالم است.

Almond butter علاوه‌بر چربی‌های اشباع نشده حاوی کربوهیدرات، فیبر و پروتئین نیز است و مقدار کلسیم، روی، آهن، فسفر، منیزیم، فولات و نیاسین موجود در آن نیز قابل توجه خواهد بود. بنابراین مصرف این کره می‌تواند انرژی خوبی را برای بدن شما به همراه داشته باشد؛ بدون آنکه ضرری به بدن شما برساند.

خواص بادام درختی و کاربردهای درنظر گرفته شده برای آن

همان‌طور که گفتیم، کره بادام درختی تمام خواص بادام را دارد و مصرف آن می‌تواند به سلامتی بدن شما و افزایش انرژی کمک کند. حال در ادامه به برخی از خواص و کاربردهای این محصول اشاره می‌کنیم تا بیشتر با آن و خواصی که دارد آشنا شوید.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی: به‌دلیل آنکه این محصول حاوی چربی‌های اشباع نشده است، می‌تواند به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک کند. همچنین دیگر مواد مغذی که در این محصول وجود دارند نیز باعث سلامتی قلب خواهند شد.

کنترل قند خون: منیزیم موجود در کره بادام درختی می‌تواند به افزایش حساسیت به انسولین کمک کند؛ بنابراین سطح قند خون و انسولین پس از مصرف این محصول کنترل خواهد شد.

کره بادام درختی چیست؟ با خواص و کاربردهای آن آشنا شوید
کره بادام درختی تمام خواص بادام را دارد و مصرف آن می‌تواند به سلامتی بدن شما و افزایش انرژی کمک کند

کمک به سلامت استخوان‌ها: کلسیم یکی از ضروری‌ترین نیازهای استخوان‌ها است که برای سلامتی به آن نیاز دارند. حال در Almond butter میزان 60 میلی‌گرم یا 5 درصد مقدار مجاز روزانه کلسیم وجود دارد. همچنین از آنجایی که این محصول حاوی منیزیم نیز است به جذب بهتر کلسیم کمک خواهد کرد.

مناسب برای ورزشکاران: اکثر ورزشکارانی که به‌دنبال عضله‌سازی هستند از کره بادام درختی استفاده می‌کنند، زیرا بادام حاوی مواد مغذی چون پروتئین است و از آنجایی که پروتئین عنصر اصلی ساخت عضله است، به تمام ورزشکاران پیشنهاد می‌شود مصرف این محصول را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

مناسب برای گیاه‌خواران: از آنجایی که بادام سرشار از منابع غنی چون منیزیم، ویتامین E، ویتامین B، کلسیم و فیبرهای تغذیه‌ای است، می‌تواند برای گیاه‌خواران یک انتخاب مناسب باشد، زیرا یک منبع کامل است و هرآنچه بدن نیاز دارد را می‌تواند تامین کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به‌طورکامل با کره بادام درختی و خواصی که دارد آشنا شدیم. حال از آنجایی که این محصول یک منبع غنی از مواد مغذی است، توصیه می‌شود مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود را به‌دست آورید.

خرید و مصرف این مغز باارزش باید با دقت فراوان و از برند‌های معتبر صورت پذیرد. برند سیترونو بادام درختی را در انواع متنوع مغز بادام درختی خام (شیرین)، مغز بادام درختی برشته بی‌نمک و مغز بادام مامایی (مامرا Mamra) با استفاده از شیوه‌های مدرن بسته‌بندی و به بازار مصرف ارائه می‌کند. برای خرید این محصول به صفحه «محصولات ما: مغز بادام درختی» مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *